Page 13

Arsredovisning_2016_web

STOCKHOLMSMÄSSAN 2016 | 11 Kongresser & Guest Events Konserter, nöjesaktiviteter och företagsevent är ett växande segment för Stockholmsmässan och 2016 var ett bra år vad gäller försäljning av framtida kongresser. Med en anläggning om 114 000 kvm (varav 70 000 kvm hallyta) och 76 konferensrum är Stockholmsmässan en mötesplats i världsklass. Vi har kapacitet och kompetens att ta emot allt från 30 till 30 000 personer och vårt mål är att alla ska gå härifrån fyllda av ny inspiration. Vår anläggning, som ständigt moderniseras, är utrustad med den senaste tekniken och är flexibel nog att ta emot allt från stora europeiska kongresser, banketter och direktsända tv-eve-nemang till konferenser och mindre möten med speciella krav. Under 2016 välkomnade vi bland andra spelbolaget King. Under några dagar samlades 2 000 spelutvecklare från hela världen för att inspireras, utbildas, nätverka och skapa nytt. Vi hade även Youtube-eventet Tubecon, teveprogrammet Talang samt en konsert med iranska storstjärnan Googoosh. Som vanligt hade vi också glädjen att stå värd för ett antal internationella medicinska kongresser, där den största var tandläkarkongressen EOS, European Orthodontic Society.

Arsredovisning_2016_web
To see the actual publication please follow the link above